MASA TERBAIK UNTUK MELABUR DALAM PELABURAN EMAS!!!

MASA TERBAIK UNTUK PELABURAN EMAS!!!!

[BIJAKKAN DIRI ANDA MULAI SEKARANG]

Sebagai orang lama dan berpengalaman, saya inig berkongsi kepada tuan-tuan, dalam penglibatan pelaburan, simpanan dan muamalah dalam bentuk emas dan perak, Saya berpendapat, SEKARANG adalah masa yang sesuai untuk PELABURAN, Saya nyatakan pelaburan/simpanan adahlah kerana harga yang pratikal, (tidak rendah/tinggi) disebabkan spekulasi di peringkat dunia, ambil peluang ini untuk emas fizikal, bukan Emas Kertas atau 'paper gold', Saya syorkan pelaburan dalam bentuk emas tulen  iaitu bentuk bar atau barang kemas berketulenan 999. (Anda boleh buat kajian sendiri, syarikat mana yang menawarkan harga terbaik!!!)

Dinar Emas bukanlah pelaburan yang sesuai ketika ini kecuali dinar yang diberi pada kadar harga murah!!! (ini disebabkan kos pencetakan/minting dan lain kos, yang meningkatkan kos dan seterusnya menjadi mahal yang ditanggung pembeli), belilah dinar yang ketulenan sama, tetapi harga yang murah atau sama harga pasaran dunia.Dinar Emas Dan Dirham Perak lebih sesuai untuk muamalah, jika untuk pelaburan, ia memberi pulangan yang agak sedikit

Jika anda memerlukan pelaburan jangka panjang dan untuk digunakan sebagai perhiasan, bolehlah mendapatkan barang kemas sekarang, waupun tidak beberapa sesuai, kerana masa ini adalah harga yang paling pratikal.

Talah tiba masanya penggunaan Emas sebagai pelindung nilai, sebagai matawang sandaran kepada urusniaga, kerana emas barang bernilai dan tidak boleh dimanipulasi dan dicipta seperti apa yang berlaku sekrang, paper gold lebih berkuasa menentukan nilai emas fizikal, pada hal, emas fizikal tiada stok bila berlakunya penurunan mendadak paper gold. apa yang berlaku kepada nilai emas sekarang hanyalah  spekulasi menyebabkan tenaga nilai emas hilang, terhakis dan keuntungan dikaut oleh pihak kapitalis-kapitas rakus yang hanya mengejar keuntungan semata-mata! Harga emas dunia sekarang adalah hampir 1300usd/oz menyebabkan kesan yang amat besar kepada ekonomi, terutama ban-bank.... (bersambung...)

Satu KERUGIAN BESAR jika anda tidak memulakan pelaburan/simpanan emas dan perak ketika ini. Harga "tidak normal' seperti ini sangat jarang berlaku dan mungking kali terakhir rendah sebegini. Pada pandangan saya, ini bukan harga normal emas dan perak. ini lebih kepada spekulasii harga, menakutkan pelabur supaya melepaskan pegangan emas fizikal dan perak fizikal anda.

Realiti nya sekarang mereka (US) sudah kehabisan emas dan perak, mereka sudah menjadi pengimport. Terapi mereka kawal harga dengan spekulasi. Rujuk Sini.. 
http://seekingalpha.com/article/1314211-u-s-mint-sales-for-march-u-s-on-pace-to-use-all-domestic-mine-production-for-silver-eagles

Mereka cuba borong sebanyak-banyaknya emas dan perak pelabur yang takutkan harga jatuh ini. Selepas itu harga melonjak semula ke paras sebenar, tahukah anda paras sebenar emas dan perak sepatutnya berada ketika ini? Gold sepatutnya pada paras $2000-$2500/oz dan perak $50-$200/oz.  Peraklah yang paling tersasar jauh, tetapi perak jugalah yang paling kehabisan stok di dunia ketika ini. Bukankah  pelik? Bila demand harga tinggi, harga jatuh! maka fikir fikirkanlah, Bertindak sebelum terlambat... Dapatkan simpanan emas anda sekarang!!!

"Paper Gold=/= Fizikal Gold"

Post by : 
ISMAIL JOHARI

Copy write by :
Shahril Rakeb
 Pengurus II, NNM GOLD RESOURCES, 
Wakalah Rasmi KGT, 
Perbadanan Menteri Besar Kelantan, 
Kerajaan Negeri Kelantan.


harga ketika ini usd$1322.09usd/oz; 16 april 10:43AM

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya di talian 0199898965 untuk khidmat nasihat pelaburan/simpanan/muamalah.


Contoh Harga Terbaik!!!!

HARGA EMAS DUNIA SPOT PADA 15.4.13 11:59 AM, 1477.00 USD/OZ










KETIKA INI 17/4/2013 11:05:05 AM HARGA EMAS DUNIA SPOT, 1379.20 USD/OZ


HARGA TERENDAH SETAKAT INI ADALAH 1322.09.00 USD/OZ..



Saya tidak sempat save, (cuma lihat harga sahaja pada ketika itu) untuk kemukakan harga Public Gold Pada ketika itu...
Inilah masanya untuk anda bertindak untuk mendapatkan Emas pada harga yang rendah...

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya di talian 0199898965 untuk khidmat nasihat pelaburan/simpanan/muamalah.

Kalau Buat Pelaburan Emas, Jangan Beli Barang Kemas!- ust Zaharuddin

Nasihat dari pakar Perbankan dan Kewangan Islam, Ustaz Zaharuddin. Beliau menegaskan kalau anda ingin buat Pelaburan Emas, jangan membeli barang kemas. Sebenarnya ini adalah diantara elemen penting yang akan menentukan untung rugi pelaburan emas yang anda lakukan, dan saya juga sering memberikan pandangan yang sama mengenainya.
Cuma mungkin jika saya yang memberi pandangan, ada yang melihat ia sebagai Bias kerana kepentingan bisnes, jadi lebih baik pihak lain yang tiada kepentingan dalam mana-mana perniagaan berkaitan Emas, dan juga pakar dalam Pelaburan & Kewangan Islam sendiri yang memberikan pandangannya.- pebaur jutawan faizan dasuki

Analisis Hari ini:

Emas turun sebesar 6.3% pada hari Senin kebawah $1400 per ons untuk pertama kalinya sejak Maret 2011 seiring pelemahan pasar mendapat dorongan setelah lebih dari 4 bulan terjadi aksi jual dari investor. Investor meninggalkan investasi emas dan komoditas lainnya setelah data pertumbuha ekonomi China kuartal 1 lebih lemah menyebabkan kekuatiran kesehatan pertumbuhan ekonomi global.
Hal ini menambahkan kekuatiran minggu lalu bahwa penjualan emas oleh bank sentral –bank sentral di Eropa, dipicu proposal penjualan cadangan emas oleh Bank of Cyprus, dan kekuatiran pengurangan stimulus moneter Fed.
Pelemahan harga yang sangat signifikan membuka trend sangat bearish pada chart daily. Setelah pelemhan signifikan kearin bertahan dibawah trendline turun dan dibawah lower bollinger, indikasi pelemahan masih berlanjut walau peluang koreksi masih mungkin setelah pergerakan over signifikan sejak Jumat.
Stochastic daily (merah biru) bergerak turun dan bertahan dibawah zona oversold, indikasi pelemahan masih kuat walau ada peluang korekis. MACD daily (merah hijau) bergerak  melebar ke bawah, indikasi pelemahan maik dominan.
Daily trend bearish
Daily Resistance                : 1396.30 – 1434.60 – 1495.50
Daily Support                     : 1297.45 – 1273.95 – 1235.65




Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya di talian 017-685 4189 untuk khidmat nasihat pelaburan/simpanan/muamalah.

"BERSAMA KEMBANGKAN ILMU EMAS"

Yang Benar,

            shahril rakeb
.............................................
Shahril Rakeb
Pengurus II
Wakalah NNM GOLD RESOURCES,KGT
(Rangkaian Wakalah - QSSR GOLD RESOURCES)
H/P: 017-685 4189 

0 comments:

Post a Comment